El bruxisme és una afectació que sol presentar-se més a la nit que durant el dia. Consisteix en el fregament involuntari de les dents  creant així una tensió a l’ ATM (articulació temporomandibular) i una de les principals causes és l’estrès.

Quines repercussions té?

1-Desgast del nostre esmalt dental. Al friccionar constantment les dents es produeix un desgast de l’esmalt dental.

2-Afectació dels meniscs de l’articulació temporomandibular. Al apretar les dents i desplaçar la mandíbula d’una banda a una altra pot ocasionar una fricció també del menisc i així, desgastar-lo de manera unilateral o bilateral. A mig o llarg termini pot provocar artrosis.

3-Dolor cervical. Degut a l’estreta relació d’alguns músculs i fàscies de l’ATM amb la columna cervical, un excés de tensió provoca dolor cervical i d’aquí, inclús, baixar a les espatlles.

4-Mal de cap.  Degut a la potència que té la musculatura masticatòria pot provocar mal de cap tensional, normalment lateral, i a vegades també per compressió de l’ATM.

5-Desequilibris posturals. El sistema masticatori té relació amb la postura i qualsevol alteració en el sistema, provocarà canvis en aquesta.

Per què s’apreten més les dents  durant l’estat d’alarma del covid-19?

Les situacions  personals de cadascú varien en funció de si hi ha familiars infectats, de la situació laboral i de les restriccions imposades per cada comunitat.

De les vies d’ entrada d’informació que tenim a l’organisme, n’hi ha dues (la vista i l’oïda) que  en aquesta situació que vivim no ens ajuden gens.

Tot el que veiem, llegim i escoltem relacionat amb el tema de la covid-19 ens posa en alerta.

Hi ha un excés d’informació, i gairebé tota negativa, que gira a l’entorn del coronavirus: gent a l’atur, ertes, autònoms que han de tancar negocis o han de cessar l’activitat obligatòriament, augment de casos…  Tot això crea un ”mantra“ que el nostre subconscient va repetint contínuament, augmentant l’estrès i l’angoixa. Tot això afavoreix l’aparició del bruxisme.

Què pots fer?

– Evitar parlar del tema en excés.

– Buscar fonts el més fiables possibles.

– Mirar notícies una vegada al dia.

– Evitar llegir comentaris negatius i interactuar a les xarxes socials.

-Buscar notícies positives relacionades amb el tema.

-Prendre algun remei natural per baixar l’estrès com flors de Bach, valeriana, passiflora, etc..

-Si tens fèrula de descàrrega per protegir les dents, fes-la servir per anar a dormir, i si no en tens valora amb el teu odontòleg si la necessites.

Pel dolor cervical, mal de cap tensional i desequilibris en ATM i posturals

Es pot realitzar un profund treball osteopàtic a nivell de meninges. Aquest treball més profund farà baixar l’activitat del sistema nerviós i així alliberarà l’estrès i tota la tensió acumulada a l’articulació temporomandibular. Al mateix temps farà disminuir el dolor cervical i el mal de cap tensional. Una vegada alliberades aquestes zones, hi haurà també un canvi notable en la postura.

Obrir xat
Contacta amb mi